Saturday, November 15, 2008

singing wildberry

i really can't believe i'm doing this; 72 hours from the deadline of my OT essay, here i am, blogging.....(?!)

讀下去,找報導,全因聽了一首歌:


我已經睜開眼了 撐過甦醒的疼痛
我伸開雙手迎接四方的風 抖落刺骨的操縱
我不是溫室花朵 你也不用假裝溫柔
我學不會你們虛偽的臉孔 只會、真實、面對、自我
我們有屬於我們的夢 我們有我們的話想說
在你們背叛自己以後 不要連我們一起出售
我們有屬於我們的夢 我們有我們的話想說
在你丟棄了信念以後 灰燼裡我們選擇出走
安靜不代表認同 和平不代表承受
你的傲慢再一次燙傷了我
這一次我不會沈默

****************************************************
原本在找Deuteronomistic History的資料,結果找到了幾個台灣神學生的blog,聽了這首歌;就這樣,擾攘了半小時……

好,現在繼續搏殺,打敗Gerstenburger後再細讀野草莓的來龍去脈。

Reading list:
野草莓運動
台灣學界連署聲明
inmedia:台灣「野草莓」的前後

3 回音:

Patrick Kwok said...

做功課時,特別需要這些down time。能夠幫助消化的。哈哈。加油!

DreamMaker said...

Tell you what,Nic,you're not alone with that "a different version of procrastination"! I share much with that surprisingly fruitful "down time" (as 淨覺 described)with you!

This time you turned out to be launch to that "Wild Strawberries Movement" in our near-by region ... and I (and we) am ..... encouraged with what's going on there too ...

BIG THX to your sharing, Nic!
All the best in your Deut. essay! ^o^

DreamMaker said...

Sorry...
* that "different version .... "
* to have been launched ...

Post a Comment

回音