Monday, March 9, 2009

天賦和悲慟的結晶

你問,你的創作從何而來?

那一瞬,我只想起鋼琴模仿著馬蹄在叢林間馳騁的聲音,和那孩子無力的吶喊。

舒伯特和他的Erlkönig,一直在我的記憶裡住著,碰巧有人叩門,它便會溜出來提醒我過去的音樂片段。

重讀舒伯特的文字,還是很認同他對自己創作的描寫:


"No one understands another's grief, no one understands another's joy... My music is the product of my talent and my misery. And that which I have written in my greatest distress is what the world seems to like best."

我的創作沒有他的深邃動人,但哀慟給予人創作靈感,卻無庸置疑。

創作,時兒是我的天賦和悲慟的結晶,時兒是我的天賦和感恩的交流。


*延伸閱讀
關於>舒伯特

關於>Erlkönig

0 回音:

Post a Comment

回音